Dieta na trądzik. Jak odżywiać się przy cerze trądzikowej?

Trądzik możemy leczyć na wiele sposobów – mamy dostępnych wiele maści, tabletek lub innych preparatów, ale czy dieta ma wpływ na trądzik? Tak, według znanego powiedzenia “jesteś tym, co jesz” – duży wpływ na wygląd naszego trądziku ma to, co jemy. Dieta na trądzik może działać bardzo silnie, ponieważ ze względu na to czym jest trądzik, potrawy jakie spożywamy oraz w jaki sposób je przygotowujemy. Dieta na trądzik co szkodzi, a co pomaga – wszystko zostało opisane poniżej.

Dieta na trądzik – podstawy

papryka
Osoby mające problemy z trądzikiem
nie powinny jeść papryki i i pieprzu.

Czego należy unikać?

  • Pierwszą rzeczą, którą należy wyrzucić z naszej diety jest sól, pieprz oraz papryka. Są to przyprawy, które najbardziej podejrzewa się o przyczynę zmian trądzikowych. Dieta dla osób z trądzikiem powinna stronić od tych przypraw, a zamiast nich należy używać ziół.
  • Kolejnymi produktami obwinianymi o przyczynę trądziku są wysoko przetworzone węglowodany. Produktami, które zawierają te szkodliwe węglowodany są między innymi białe pieczywo lub też makarony. Białe pieczywo możemy zastąpić pełnoziarnistym, a makarony możemy po prostu ograniczyć.
  • Ograniczyć należy również tłuszcze zwierzęce, których największą ilość możemy znaleźć w tłustych mięsach i wędlinach. Wpływają one nieprawidłowo na nasz trądzik, więc dieta na trądzik powinna być od nich wolna w jak największym stopniu.
  • Słodycze – pomimo, że są bardzo dobre w smaku, mają bardzo zły wpływ na naszą cerę trądzikową, ponieważ cukry w nich zawarte są bardzo szkodliwe i mogą zwiększyć ilość pryszczy. Cukry te znajdują się w również w słodkich napojach.

Wszystkie przedstawione powyżej produkty oraz ich składniki są szkodliwe i dieta na trądzik powinna być od nich wolna w jak największym stopniu.

Co powinna zawierać dieta na trądzik?
  • Priorytetem w naszej diecie są ryby. Zawarte w nich kwasy są zbawienne dla naszej cery, więc wspomogą naszą walkę z trądzikiem. Dieta oczyszczająca na trądzik musi być bogata w ryby – dowolnego przygotowania. Mogą być ryby w puszce, gotowane, smażone lub też marynowane. Warto wspomnieć, że najlepiej na nasz trądzik zadziała spożywanie ryb morskich.
  • Zdrowy tłuszcz, który znajduje się między innymi w oliwie z oliwek oraz oleju kokosowym, a w mniejszych ilościach w awokado, serach, śmietanie i jogurtach. Zdrowe tłuszcze nie są dla nas szkodliwe w żaden sposób, a ich spożywanie bardzo nas wspomoże w pozbywaniu się trądziku. Dieta na trądzik powinna być bogata w tłuszcze zdrowe, a uboga w tłuszcze szkodliwe.
  • Dużo jajek, ponieważ są bogate w witaminy i minerały, które wspomogą naszą skórę.
  • Owoce, na początku leczenia nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ zawierają cukry, ale spokojnie możemy spożywać te mniej słodkie.
  • Suplementacja – warto spożywać witaminy B, C, D i E oraz cynk, ponieważ ich wystarczająca ilość nie zawsze może być dostarczona z pożywieniem.

Trądzik dieta i kosmetyki

Dieta a trądzik to zależność, która ma duże znaczenie, ale dieta na trądzik nie wystarczy, ponieważ jej działanie należy wzmocnić. Sposobem, aby wspomóc dietę jest oczywiście używanie kosmetyków na trądzik. Najlepszym wyborem będzie używanie kosmetyków pochodzenia naturalnego, ponieważ każdy wie, że używanie kosmetyków chemicznych może stanowić zagrożenie dla skóry niektórych osób, a naturalne składniki są odpowiednie dla każdego typu cery. Z polecanych możemy wymienić:

  • Kosmetyki z aloesem lub też sok z aloesu, który sami wyhodujemy.
  • Drugim bardzo polecanym kosmetykiem jest maść nagietkowa, która ma świetny wpływ na naszą skórę i cerę.

Czytaj też: Maść na trądzik lub krem na trądzik. Sprawdź, jakie kosmetyki na trądzik są najskuteczniejsze!

Trądzik a dieta – to powinniśmy mieć na myśli w walce z trądzikiem, ponieważ to dieta na trądzik jest miejscem, gdzie powinna się ona zacząć. Dieta na trądzik na pewno nas wspomoże, ale kosmetyki są potrzebne, aby efekty były widoczne szybciej i w większym stopniu. Przedstawione produkty powinno brać się pod uwagę w naszej codziennej diecie, jeśli zmagamy się z trądzikiem.

Dieta na trądzik. Jak odżywiać się przy cerze trądzikowej?
5 (100%) 18 głosów