Dieta na trądzik. Jak odżywiać się przy cerze trądzikowej?

Trądzik możemy leczyć na wiele sposobów – mamy dostępnych wiele maści, tabletek lub innych preparatów, ale czy dieta ma wpływ na trądzik? Tak, według znanego powiedzenia “jesteś tym, co jesz” – duży wpływ na wygląd naszego trądziku ma to, co jemy. Dieta na trądzik może działać bardzo silnie, ponieważ ze względu na to czym jest trądzik, potrawy jakie spożywamy oraz w jaki sposób je przygotowujemy. Dieta na trądzik co szkodzi, a co pomaga – wszystko zostało opisane poniżej.

Dieta na trądzik – podstawy

papryka
Osoby mające problemy z trądzikiem
nie powinny jeść papryki i i pieprzu.

Czego należy unikać?

  • Pierwszą rzeczą, którą należy wyrzucić z naszej diety jest sól, pieprz oraz papryka. Są to przyprawy, które najbardziej podejrzewa się o przyczynę zmian trądzikowych. Dieta dla osób z trądzikiem powinna stronić od tych przypraw, a zamiast nich należy używać ziół.
  • Kolejnymi produktami obwinianymi o przyczynę trądziku są wysoko przetworzone węglowodany. Produktami, które zawierają te szkodliwe węglowodany są między innymi białe pieczywo lub też makarony. Białe pieczywo możemy zastąpić pełnoziarnistym, a makarony możemy po prostu ograniczyć.
  • Ograniczyć należy również tłuszcze zwierzęce, których największą ilość możemy znaleźć w tłustych mięsach i wędlinach. Wpływają one nieprawidłowo na nasz trądzik, więc dieta na trądzik powinna być od nich wolna w jak największym stopniu.
  • Słodycze – pomimo, że są bardzo dobre w smaku, mają bardzo zły wpływ na naszą cerę trądzikową, ponieważ cukry w nich zawarte są bardzo szkodliwe i mogą zwiększyć ilość pryszczy. Cukry te znajdują się w również w słodkich napojach.

Wszystkie przedstawione powyżej produkty oraz ich składniki są szkodliwe i dieta na trądzik powinna być od nich wolna w jak największym stopniu.

Dieta a trądzik
Przyczyny trądziku, Odpowiada za to, Wzmaga je, Wycisza je,
Nadmierne wydzielanie sebum, Wzrost androgenów, Nabiał i cukier podnoszą poziom insuliny, która nasila pracę gruczołu łojowego (najgorsze – słodkie jogurty i serki), Witaminy z grupy B, cynk i magnez (np. w kaszach),
Nadmierne złuszczanie się martwego naskórka, który zatyka pory, Wzrost androgenów, Mięso, zwłaszcza drób, dostarcza do organizmu dodatkowe hormony, Warzywa zielone bogate w chlorofil,
Zapycha ujścia gruczołów łojowych. Bakteria Propionibacterium acne. Alkohol. Woda i błonnik pomagają usunąć z organizmu toksyny.
Kosmetyki na trądzik - Sevolium

SEVOLIUM
ZWALCZ TRĄDZIK SKŁADNIKAMI AKTYWNYMI ZAMÓW!

Co powinna zawierać dieta na trądzik?
  • Priorytetem w naszej diecie są ryby. Zawarte w nich kwasy są zbawienne dla naszej cery, więc wspomogą naszą walkę z trądzikiem. Dieta oczyszczająca na trądzik musi być bogata w ryby – dowolnego przygotowania. Mogą być ryby w puszce, gotowane, smażone lub też marynowane. Warto wspomnieć, że najlepiej na nasz trądzik zadziała spożywanie ryb morskich.
  • Zdrowy tłuszcz, który znajduje się między innymi w oliwie z oliwek oraz oleju kokosowym, a w mniejszych ilościach w awokado, serach, śmietanie i jogurtach. Zdrowe tłuszcze nie są dla nas szkodliwe w żaden sposób, a ich spożywanie bardzo nas wspomoże w pozbywaniu się trądziku. Dieta na trądzik powinna być bogata w tłuszcze zdrowe, a uboga w tłuszcze szkodliwe.
  • Dużo jajek, ponieważ są bogate w witaminy i minerały, które wspomogą naszą skórę.
  • Owoce, na początku leczenia nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ zawierają cukry, ale spokojnie możemy spożywać te mniej słodkie.
  • Suplementacja – warto spożywać witaminy B, C, D i E oraz cynk, ponieważ ich wystarczająca ilość nie zawsze może być dostarczona z pożywieniem.

Trądzik dieta i kosmetyki

Dieta a trądzik to zależność, która ma duże znaczenie, ale dieta na trądzik nie wystarczy, ponieważ jej działanie należy wzmocnić. Sposobem, aby wspomóc dietę jest oczywiście używanie kosmetyków na trądzik. Najlepszym wyborem będzie używanie kosmetyków pochodzenia naturalnego, ponieważ każdy wie, że używanie kosmetyków chemicznych może stanowić zagrożenie dla skóry niektórych osób, a naturalne składniki są odpowiednie dla każdego typu cery.

Z polecanych możemy wymienić:

  • Kosmetyki z aloesem lub też sok z aloesu, który sami wyhodujemy.
  • Drugim bardzo polecanym kosmetykiem jest maść nagietkowa, która ma świetny wpływ na naszą skórę i cerę.

Czytaj też: Maść na trądzik lub krem na trądzik. Sprawdź, jakie kosmetyki na trądzik są najskuteczniejsze!

marta-wlodarczyk-1Trudno mówić o jednej dietetycznej przyczynie trądziku. To raczej szereg czynników, które go nasilają. Należą do nich cukier i gluten, mleko i tłuszcze trans. Możemy być wrażliwsi na jeden czynnik, dlatego stosujmy dietę eliminacyjna. Wykluczmy jedną grupę produktów i obserwujmy cerę. Tak samo należy postępować z kosmetykami. Dobrze też jest czytać składy kosmetyków i unikać substancji szkodzących skórze. Do składników sprzyjających cerze trądzikowej należą te pochodzenia naturalnegomówi Marta Urbanowicz, kosmetolog Clinica Cosmetologica

Co oprócz diety na trądzik? Skuteczny krem Sevolium

Trądzik to defekt skóry, dlatego nie należy poprzestawać tylko na diecie, ale do terapii trądziku warto włączyć odpowiednią pielęgnację skóry specjalistycznymi kosmetykami. Z pomocą może przyjść dermokosmetyk na trądzik – krem przeciwtrądzikowy Sevolium. Często zdarza się, że drogeryjny krem nie działa, nie spełnia obietnic zawartych w marketingowych hasłach. By się ustrzec przed takim rozczarowaniem należy nauczyć się rozpoznawać dobre składniki kosmetyczne, a później skrupulatnie czytać skład kosmetyku umieszczony na etykiecie INCI.
Z jednej strony w skutecznym kremie przeciwtrądzikowym powinny się znaleźć surowce kosmetyczne pochodzenia naturalnego, witaminy, minerały i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Z drugiej strony istnieje cała gama substancji podrażniających i nasilających pracę gruczołu łojowego, które nie powinny się znaleźć w kremie na trądzik.

Dlatego też krem przeciwtrądzikowy Sevolium nie zawiera:

  • parabenów,
  • silikonów,
  • emulgatorów,
  • sztucznych substancji zapachowych
  • sztucznych barwników.
Krem na trądzik Sevolium
Sevolium to jeden z lepszych kremów na trądzik.

To chemiczne dodatki, które mogą wysuszyć i podrażnić skórę. I tym samym przyczynić się do nasilenia objawów trądziku. Zamiast tego Sevolium posiada wysokie stężenia substancji z pierwszej grupy, o korzystnym działaniu na cerę tłustą. Znajdziemy w nim przeciwbakteryjne i przeciwzapalne nanozłoto, które redukuje wypryski i przebarwienia. Działa oczyszczająco i nawilżająco. To bardzo ważne, by nie dopuścić do przesuszenia skóry, bo wtedy gruczoł łojowy zaczyna produkować dodatkowy łój, by zapewnić skórze barierę ochronną. W kremie Sevolium znajdują się dobre dla skóry tłustej minerały; miedź i cynk. Cynk potrafi odblokować pory, oczyścić je, a później zwęzić. Dzięki czemu panuje nad błyszczeniem się skóry. Miedź regeneruje kolagen – dobrze redukuje blizny. Sevolium zawiera także odżywcze ekstrakty z drożdży i z kwiatów nagietka. Działają bakteriobójczo i matująco, przyspieszają gojenie ran i blizn. Nagietek zwalcza także utlenianie się zaskórników.

Skład kremu dopełniają ekstrakty z fiołka trójbarwnego raz wyciąg z kory i liści, które uszczelniają naczynia krwionośne, przyczyniając się tym do sprawniejszego usuwania toksyn ze skóry

Krem Sevolium sprawdza się w pielęgnacji cery wymagającej. Redukuje wypryski i zmniejsza nadmiar sebum, koi i nawilża. Odpowiada na wszystkie potrzeby cery trądzikowej delikatnie, lecz skutecznie.

Na jakie efekty możemy liczyć po użyciu kremu przeciwtrądzikowego Sevolium?

opinia-ikonkaSevolium to rewelacyjny kosmetyk. Bardzo nawilża skórę i szybko redukuje wypryski. Zmniejsza też widoczność przebarwień. Sprawdza się pod makijaż, bo dobrze matuje twarz. Mój ulubieniecpisze pani Agata z Chełmna

opinia-ikonkaChciałem polecić krem Sevolium osobom ze skórą zarówno trądzikową, jak i wrażliwą. Bardzo pomógł z wypryskami. W końcu skóra przestała się zapychać i nie pojawiło się podrażnieniepisze pan Sławomir z Radzynia Podlaskiego

opinia-ikonkaWypryski to nigdy nie był mój największy problem, ale błyszczenie skóry już tak. Po przeczytaniu pozytywnych opinii o Sevolium spróbowałam i dołączam do grona fanów. Sevolium opanował błyszczenie w sferze T, a równocześnie nawilżył policzki. Żaden dotychczasowy krem sobie z tym nie poradził, zazwyczaj musiałam używać dwóch kosmetyków, a z Sevolium wygodatwierdzi pani Ania z Głubczyc

Trądzik a dieta – to powinniśmy mieć na myśli w walce z trądzikiem, ponieważ to dieta na trądzik jest miejscem, gdzie powinna się ona zacząć. Dieta na trądzik na pewno nas wspomoże, ale kosmetyki są potrzebne, aby efekty były widoczne szybciej i w większym stopniu. Przedstawione produkty powinno brać się pod uwagę w naszej codziennej diecie, jeśli zmagamy się z trądzikiem.

Kosmetyki na trądzik - Sevolium

SEVOLIUM
ZWALCZ TRĄDZIK SKŁADNIKAMI AKTYWNYMI ZAMÓW!

FAQ

1. Czy trądzik da się wyleczyć bez stosowania diety na trądzik?

Trądzik to defekt skórny dietozależny, dlatego warto przestrzegać zasad diety. Jeśli z jakiś powodów nie możemy przestrzegać zaleceń diety antytrądzikowej, pozostają nam kosmetyki. Warto wybrać je starannie. Lepiej zaufać kosmetykom naturalnym, które dają gwarancję, że skład nas nie podrażni, a kosmetyk będzie skuteczny. Taki kremem jest krem przeciwtrądzikowy Sevolium.

2. Jak długo należy stosować dietę na trądzik?

Lepiej zmienić na trwałe nawyki żywieniowe na zdrowe, niż zakładać, że dietę na trądzik będziemy stosować tylko do momentu poprawy, bo w takim przypadku stan cery ulegnie ponownie pogorszeniu. Również profilaktycznie należy stosować kosmetyki przeznaczone do skóry tłustej np. krem na trądzik Sevolium.

3. Kiedy dieta na trądzik przyniesie spodziewane efekty?

Skóra regeneruje się w ciągu 28 dni, dlatego pierwsze efekty zaobserwujemy po około miesiącu stosowania diety na trądzik. Pamiętać należy, że na efekty wpływ ma nasz wyjściowy stan cery, skrupulatność przestrzegania zaleceń diety antytrądzikowej oraz inne elementy kuracji np. systematyczne stosowanie kosmetyków do cery trądzikowej, np. kremu Sevolium.


Bibliografia

1. Rokowska-Waluch A., Cybulski M., Żurawski J., Mojs E., Pawlaczyk M., Udział stresu w patogenezie trądziku, 2013
2. Layton A.M., Thiboutot D., Bettolo V., Trądzik. Kompendium, 2018
3. Przybylak-Zdanowicz M., ABC kosmetyki naturalnej, 2014
4. Placek W., Dieta w chorobach skóry, 2015
5. Toyoda M., Morohask M., Pathogenesis of acne, 2001